tisdag 30 juli 2013

Svårt att finna ro!

Det är svårt att finna ro för att skriva på bloggen när jag har en liten son som kräver så mycket av min tid och energi. Hade tänkt skrivs igår, men jag somnade utmattad i sängen vift nio med kläderna på. För övrigt så försöker jag hålla mig till mitt kaloriintag och det går hyfsat bra, måste komma in i rutin och experimentera med mat för att veta vad som är bra och vad som är mindre bra att äta. Experimenterar jag inte så vet msn ju heller inte vad man ska undvika. Om jag nu ska äts korv så är jag förtjust i winerkorv, men som de flesta vet är inte en korv speciellt mättande och man behöver äta flera. Jag räknade ut att fem winerkorvar faktiskt är sexhundra kalorier, det är nästan en hel nyttigare middag. Oftast stoppar det ju heller inte med winerkorv, kanske har msn potatissallad till, kanske korvbröd och helt plötsligt har kaloriintag skjutit till tusen kalorier, eller mer. Då kan mån ställa sig frågan, för vadå? Maten jag ätit är inte speciellt god och inte speciellt mättande heller.

Men som man säger, msn lär sig av sina misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar