söndag 22 april 2012

Sätt en färgklick på tillvaron!

Just nu är jag helt inne på att använda mig av färg som jag känner mig bekväm i. Trots allt är jag inte någon som gillar skrikande färger som säger "här är jag". Så givetvis har jag sett mig om i affärerna för att hitta saker som faller mig i smaken och känns som mig. Senast här fyndade jag två par byxor för 350kr och tre par skor för 400kr så här kommer det bilder på dem. Vem säger att mode måste vara svindyrt? Så lovade jag ju också att jag skulle ta kort på mina klänningar jag köpte vid påsk så här kommer bilder på dem också!

För övrigt om man nu inte gillar färg så är det helt läckert att använda mycket färg i sina smycken, skor, skärp och väskor, det kan både klä upp och klä ner.

Om ni är som jag också som gärna gillar att lägga kläder lager på lager så kommer det en tumregel här: tunnaste materialet först och så bygger man på med tjockare lager hela tiden. Skitsnyggt tycker jag det är med ett enkelt linne, en tjockare kofta och en skinnjacka med ett par enkla jeans till. Glömt inte att tänka på färgskalan!




Svart som basfärg, ni vet ju att jag älskar svart och så lite färg till det, kommer bli så fint till mina svarta skor eller de i orange.

Dova färger och mönster, knyts ihop och blir omlott!
Byxorna köpte jag i vitt också! Dessa hallonfärgade blir fina till mina orangea skor och de vita blir fint till mina kornblåa skor!
Kornblå, svart och orange!

1 kommentar:

  1. SV: Vad jag menade mest var att det har blivit lite väl mkt inlägg i rad med bara utmaningar och att jag vill skriva om andra saker med. Typ. tror jag :P =)

    SvaraRadera