söndag 20 maj 2012

En helt vanlig söndag!

Vädret är helt fantastiskt ute! Trots att vi var lite bakfulla efter att ha varit hos J:s polare i går, sett matchen och spelat Maffia så tog vi oss upp relativt okej. Kanske berodde det hela på att mor och far ringde och fråga om vi ville fika med dem på stan. Javisst sa jag utan att rådfråga sambon som var riktigt trött. Men en kaffe senare var vi ute på ett litet äventyr, blev en stor fet räkmacka på jungans och en mjukglass vid brunnsparken. Det som var riktigt mysigt var att de var lite maritimtjippo nere vid operan, så det blev en långpromenad där. Jag och mamma som är nyfikna skulle givetvis springa in på en massa båtar och kolla läget. Ett par fina kort fick jag också!

Förövrigt så har jag varit riktigt kass på att skriva inlägg, känner inte riktigt att jag vetat vad jag ska skriva om, dagarna flyter på och jag är fortfarande ute och försöker hitta ett jobb. Är fruktansvärt trött på att gå hemma och skulle nog göra det mesta för att komma ut på arbetsmarkanden igen. Nåväl man får väl i slutändan vara glad för det lilla och hoppas att det snart vänder till det bättre!

Funderar på vad jag ska laga för mat idag (matlagningen är riktigt tråkig men nödvändig). Känner inte att jag har någon som helst inspiration fast jag ibland kan tycka det är riktigt roligt, speciellt om man lagar mat för något speciellt ändamål. Nåväl jag kommer väl på något i slutändan.

Hoppas ni får njuta av solen lika mycket som jag!




XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar