torsdag 3 maj 2012

Nu försöker jag komma igång igen!

Efter att ha sett Avengers igår med flera fantastiska människor (och damn vad Thor är het) så satt jag och M hemma hos mig och Sambon och talade lite. Berätta att jag själv ville komma igång igen med träningen för att få tillbaka lite livskraft. Så vi ska knuffa varandra lite framåt, även om jag nog behöver riktiga sparkar i röven och hon en tumme upp. Trots allt är hon SKITCOOL som faktiskt går flera kilometer varje dag. Riktigt avundsjuk blev jag när galningen valde att springa upp för alla mina trappor (vi bor högst upp) och jag tog hissen. HAHA, jag vet jag  är slappt som fan!



Nå idag tog jag i alla fall tjuren vid hornen, tog på mig gymkläderna, gick till gymmet och tränade intervall på bandet. Det blev trettio minuter där jag varvade att gå i 6km/h tre minuter och sedan jogga 7.5km/h två minuter. De sista minutrarna ville jag dö. Jag förbrände i alla fall 260kcal på de 30 minutrarna, så illa är det inte!



Valde sedan att köra slut mig med situps och rumpövningar (jo faktiskt den dallrar lite när jag går). Så var det bara att promenera hem igen och tyckte att jag gjorde mig förtjänt av ett bad. När jag väl kom ut från badet fick jag den galna iden att gå ner till stan i högklackat och gå runt där, kan säga att jag nu har skavsår på hälen och fötterna känner som de är nerstoppade i helvetets eldar. Men jag fick i mig sushi på stan, fick köpt doppresent och två läppstift till mig. Det blev lite rosa/persikofärgade läpptstift, enkla bleka och funkar till allt så jag är supernöjd. Lumenes läppstift finns nu på Lindex för 50kr styck så gå och fynda det gjorde jag.



Träffade mitt hjärta på stan också och jag fick världens finaste bukett med blommor, kan lova att alla kvinnor i affären blev superavundsjuka och några sa till och med Awww.... vilket jag med gjorde med ett brett leende på läpparna och stolt som en tupp!

I morgon blir det tjejkväll med bästa M och en promenad innan vi säckar ihop i soffan, hoppas vädret är lika fantastiskt i morgon som det varit de två senaste dagarna.

XoXo!

1 kommentar:

  1. Jag behövde ju inte alls sparka dig i rumpan. Du har det i dig redan. Du gjorde och gör detta helt själv. Du KAN göra detta. Kram på dig! Så är grymt att du satt igång!

    SvaraRadera