tisdag 8 maj 2012

Vilken helg!

Efter att jag bestämde mig för att komma igång igen med att träna och röra på mig ordentligt har jag faktiskt lyckats gå ner ett helt kilo, inte helt illa för ett par dagar. Har egentligen inte gjort speciellt dramatiska förändringar, är ute och rör på mig mer, i söndags gick jag faktiskt hemifrån till M. Det är ju faktiskt en mils gångväg ungefär, så det kändes riktigt fantastiskt. Annars springer jag runt och gör saker som vanligt, städar, lagar mat, handlar, det vardagliga livet slutar inte för att jag börjat prioritera mig själv.

I fredags var jag hos mor och far, käkade gott och snackade, det är alltid lika mysigt att sitta hemma hos föräldrarna och bli lite som ett barn igen. Mamma har en tendens av att pilla mig i håret vilket jag tycker är helt ljuvligt.

I lördags var jag på dop med en väldigt speciell präst, vet inte om han druckit lite för mycket av kyrkovinet eller om han faktiskt var som han var. Mitt i dopet börja han prata om fotboll, glömde av vad han skulle säga och somnade nästan stående, ja ni läste rätt! Ceremonin tog nästan en hel timme, inte bara för att han var otroligt långsam utan älskade att babbla på, jag satt och skrattade genom hela dopet fast jag försökte hejda mig flera gånger. Som tur var jag inte ensam för det var flera med mig som fnissa så mycket att tårarna rann.

För er som inte vet så är min sambo yrkesmilitär på deltid vid sidan av studier så i går kom hjärtat hem från militärutbildningen. Jag var snabb på att krypa ner i en av hans kamouflagefärgade skjortor och bara njöt av att han var hemma igen. Det är faktiskt otroligt svårt att sova ensam när man sovit bredvid någon näst intill varje dag i typ sju månader.
Tyckte faktiskt riktigt synd om hon! Stora blåsor under fötterna efter att ha marscherat i flera timmar utomhus. Stackaren kunde knappt gå när han kom hem och tydligen känns det som hans fötter brinner. Så dagen blev faktiskt rätt lugn igår, men det gjorde inget så länge vi har varandra. Nu ska jag bara försöka hitta plats för alla hans militärsaker. Ni tänker säkert att det inte ska vara så svårt att stuva undan lite saker, men tänk er två gigantiska väskor, med tre uniformer, kängor, underkläder, underställ, regnkläder, handdukar, kudde osv osv. Inte nog med att det måste förvaras speciellt, så inget damm ska nå kläderna, det ska också tvättas på ett speciellt sätt. Alltså vi ska försöka hitta impregneringsmedel som bevarar den mörka färgen i kläderna, för de får absolut INTE ljusna. Sug på den ni! SÅ nu blir det att ta sig till Ikea och köpa tätförslutna lådor och hitta impregneringen som passar armékläder. Har försökt googla runt lite men vet verkligen inte vart jag ska få tag på detta, någon som har något tips? Såg dock att det fanns impregnering att köpa i sportaffärer och på Clas Ohlson men jag undrar om det kommer fungera, tänk om kläderna ljusnar, då blir jag nog halshuggen.

Idag har jag planer på att i alla fall gå till gymmet och träna lite, får se om J kan följa med idag eller om fötterna fortfarande värker.
XoXo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar